Usunięcie modzeli

Czym są modzele?

To nadmierne zrogowacenia najczęściej występujące w obrębie śródstopia. W przeciwieństwie do odcisków są obszerniejsze oraz powierzchowne, rzadziej powodując dolegliwości bólowe.

Dlaczego warto zająć się tymi zmianami?

Modzele to nie tylko problem estetyczny. Należy pamiętać, że jest to zmiana spowodowana przeciążeniem stopy czyli zaburzoną biomechaniką (złe ustawienie stóp podczas chodu). Co to dla nas oznacza? Brak korekcji ustawienia stopy wpływa na nasz cały organizm, kolana, biodra, kręgosłup, a nawet przyczyniać się może do bólu i zawrotów głowy.

Podolog we współpracy z fizjoterapeutą usunie nie tylko skutek, ale i przyczynę zmian poprzez prawidłowe ustawienie naszych stóp. Jeżeli Ciebie dotyczy ten problem umów się na wizytę w gabinecie podologicznym w Łodzi przy ulicy Strażackiej 11.

Co jest przyczyną powstawania modzeli?

• wspomniane zaburzenia biomechaniki stóp
  • permanentny ucisk na dane partie skórne
  • choroby autoimmunologiczne (np. rogowiec)

Jak wygląda zabieg?

Zabieg usunięcia modzeli polega na dokładnym opracowaniu zrogowaciałych partii skóry za pomocą jednorazowych narzędzi. Następnie zaopatrzeniu w specjalistyczny opatrunek oraz jeżeli jest taka konieczność podolog daje odpowiednie odciążenie.

Jest to zabieg przeznaczony dla każdego, kto zmaga się z takim problemem, bezbolesny i szybki. Regularne oczyszczanie oraz odpowiednia pielęgnacja i zaopatrzenie we wkładki powoduje, że zmiany nawracają dużo później bądź zupełnie się wycofują.